Moordlust

Ryan en Jessica McCloud hebben beiden een trauma: Ryan groeide op in de achterbuurten van Boston en de zus van Jessica is vermoord. Jessica is bovendien zwanger en heeft neerslachtige buien. Het geeft spanningen in hun huwelijk.

De McClouds zijn bekende wetenschappers met een onorthodoxe aanpak die opmerkelijke resultaten oplevert. Nu zijn ze ingehuurd om de oorzaak te vinden van het grootste probleem van van onze tijd: geweld. Jessica bijt zich vast in het vraagstuk, hoewel ze haar twijfels heeft over hun opdrachtgever, de steenrijke Jason Ridder.

Is agressie besmettelijk? Maken je genen je tot een moordenaar? Is het ongekende geweld van de afgelopen eeuw een oude plaag of een nieuwe nachtmerrie? Is er een remedie? De antwoorden worden steeds urgenter. Het onderzoek dwingt de McClouds hun aannames over de mens en zichzelf te herzien. Kan hun relatie deze speurtocht overleven? En zijzelf?

Moordlust is de fascinerende opvolger van de bestseller Geestdrift. Daniel Hecht heeft het zich niet gemakkelijk gemaakt: dit boek gaat nóg dieper in op de schaduwzijde van de menselijke aard. Moordlust is zowel psychologische thriller, als liefdesverhaal en wetenschappelijk-filosofische queeste.

Recensies (5)

Meer recensies

Is Moordlust het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Moordlust