Toverslag

Edinburgh is een wereld vol magische schepsels: elfen, feeën, waterwezens, noem maar op. Alleen niemand kan ze zien… behalve Ramya Knox.

Als haar grootvader is gestorven, ontdekt Ramya dat ze een oude gave heeft, een familiegeheim waarover niet gesproken wordt. Er gaat een wereld van spreuken en magie voor haar open. Ze gaat op pad om de waarheid te ontdekken over het Verborgen Volk. Maar de woorden van haar grootvader achtervolgen haar: ‘Kijk uit voor de Sirenen.’

Elle McNicoll laat de werkelijkheid die wij kennen naadloos overlopen in de wereld die Ramya ziet. Wie haar verhaal gelezen heeft, kijkt anders naar zijn omgeving – en kan niet wachten op deel twee.

Elle McNicoll over haar hoofdpersoon, Ramya:

De hoofdpersoon van dit verhaal heeft dyspraxie, een aandoening die invloed heeft op je motorische vaardigheden en het verwerken van informatie. Zelf kreeg ik deze diagnose op mijn negende, en ja, mijn handschrift is inderdaad een puinhoop. Maar net als Ramya in het verhaal kies ik mijn eigen weg en laat ik me door niemand de wet voorschrijven.

Recensies (4)

Meer recensies

Is Toverslag het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Toverslag