Traumasporen

Traumasporen

Gelezen 12 Aan het lezen 1 Wil ik lezen 25 Favoriet 0 Recensies 1
Traumatische gebeurtenissen laten onvermijdelijke sporen achter in de gedachten, gevoelens en zelfs de fysieke gesteldheid van degenen die ze ondergaan. Hoe komt het dat mensen voortdurend de ervaringen blijven herbeleven die zij het liefst zouden willen vergeten? En welke methoden kunnen helpen om weer betekenis en vreugde in hun leven te brengen?

In dit boek geeft zeer gerenommeerd traumadeskundige dr. Bessel van der Kolk ons radicaal nieuwe inzichten in de effecten van traumagerelateerde stress en legt hij uit hoe die stress letterlijk de bedrading van onze hersenen verandert - met name in de gebieden die in dienst staan van het ervaren van plezier, betrokkenheid, controle en vertrouwen. Gebaseerd op het reguleren en synchroniseren van lichaam en geest door middel van yoga, mindfulness, meditatie, neurofeedback en andere methoden toont hij mogelijkheden voor herstel, die de weg kunnen bereiden naar een evenwichtig leven.

Oorspronkelijke titel: The Body Keeps the Score

Prof. dr. Bessel van der Kolk werkt al meer dan dertig jaar met getraumatiseerde mensen en is een baanbrekend onderzoeker en een van 's werelds meest vooraanstaande deskundigen op het gebied van traumagerelateerde stress. Hij is oud-voorzitter van de International Society for Traumatic Stress Studies, professor in de psychiatrie aan de Boston University Medical School, en medisch directeur van het Trauma Center at JRI in Brookline, Massachusetts. Hij heeft gedoceerd aan universiteiten over de gehele wereld.
Gezondheid & Psychologie
Psychologie algemeen
Uitgeverij Mens!
13 april 2016

Recensies

english version

door: Shadira Monsanto 1 like
In this magnificent book, Bessel van der Kolk takes the reader on a captivating journey that is chock full of riveting stories of patients and their struggles interpreted through history, research, and neuroscience made accessible in the words of a gifted storyteller. We are privy to the author’s...