Troje

Je loopt een boekhandel binnen en daar ligt het verhaal van je leven, geschreven door het meisje dat je nooit hebt kunnen vergeten. Dit overkomt Thomas, de held van 'Troje'.
Ooit werkte Thomas als barman in De Nachtwacht, waar hij Jennifer leerde kennen. Jennifer maakt nu furore als schrijfster van 'All Cats Are Grey' - een boek waarin Thomas een grote rol speelt. Hoe groot die rol is weet hij niet, omdat het hem niet lukt om het boek te lezen. Wel weet hij nog precies wat voor kleur haar ogen hadden (groen), hoe ze haar haar droeg (Wiske-staartje) en hoe hij haar voordeed hoe ze sneeuwballen moest maken. En hoe ze tijdens zomernachten bij de verlaten woonboot op een bankje zaten onder toeziend oog van de volstrekt grijze kat die erover ging wie er op dat bankje mochten zitten.

'Troje' is een bitterzoet verhaal over verdriet en gelatenheid. Rob van Essen schrijft ingehouden en subtiel over hoop, wanhoop en de onwaarschijnlijkheid van happy ends.

Jouw recensie   Schrijf een recensie E-book prijsvergelijker