Ut groen-geile boekie

Artikelen 1 Lijsten 1   Topics 0

Waarom is het Haags de moeder van alle talen? Hoe leer je Authentiek Beschaafd Haags schrijven? Hoe krijg je een `Haagse Hùig'? Waarom is de Haagse ooievaar eigenlijk uitgestorven? Wat betekent `un baum sâhze'? Hoe scheld je iemand verrot - op z'n Haags? Het Groen-Geile Boekie geeft het antwoord op al deze belangrijke vragen. Deze unieke uitgave is een millenniumpaal in de Nederlandse taalhistorie: nooit eerder werd het Haags zo duidelijk en humoristisch beschreven. De auteurs zijn, geïnspireerd door de ingrijpende bouwtaferelen in hun stad, hartgrondig en diepgravend te werk gegaan. Wie na het lezen van dit boek het Haags nóg niet als belangrijkste voertaal van Nederland en de rest van de wereld accepteert, kan wat ons betreft `een pleuresvevelling an ze doâhverrotte gaspèpenek krège'. In Het Groen-Geile Boekie vindt u onder andere: * de uitgebreide officiële spellingsregels voor het Haags * een verklarende woordenlijst * tal van Haagse uitdrukkingen en gezegdes * `geile' pagina's met verboden taalgebruik * een leesoefening met behoorlijke moeilijkheidsgraad * de Scheldwijzer, waarmee u op een unieke manier uw eigen favoriete Haagse compliment kunt samenstellen *vele illustraties van Haagse Harry en zijn stadsgenoten, zodat het boek ook leesbaar is voor analfabeten *en natuurlijk de onvermijdelijke bumpersticker Kortom: Het Groen-Geile Boekie is een absolute aanrader voor alle Hagenezen en anderen die Den Haag `een warrum hagt' toedragen. Waarschuwing: dit boek bevat schokkend taalgebruik! (Niet te wènag auk!) Over de auteurs: Niks as goeds

Stripboeken
Humor