Vaak ben ik gelukkig
  Luister een fragment

NRC:
Humo:

Vaak ben ik gelukkig

Rank 3812 Gelezen 413 Aan het lezen 15 Wil ik lezen 205 Favoriet 14 Recensies 16
Literatuur & Romans Artikelen 1 Lijsten 3 Spots 6 Hebban 1000 993   Topics 0

De nieuwe Grøndahl: een heerlijk plot, psychologisch weer ijzersterk en een vlijmscherp portret van een huwelijk

Ellinor en haar man Henning zijn goed bevriend met Anna en Georg. Maar alles verandert wanneer de twee stellen op skivakantie gaan en Anna en Henning omkomen in een lawine. Hun echtgenoten blijven alleen achter. In hun verdriet trekken Elli en Georg steeds meer naar elkaar toe, maar kunnen twee mensen zomaar opnieuw beginnen? Pas wanneer Georg jaren later overlijdt en Elli helemaal alleen achterblijft, durft ze het verleden onder ogen te komen – een verleden dat meer ontsluit dan rouw en verraad.

Vaak ben ik gelukkig is een aangrijpende roman over liefde, huwelijk en vriendschap, en over de verwoestende kracht van geheimen. Jens Christian Grøndahl schetst in zijn nieuwste novelle een vlijmscherp portret van een huwelijk.

Populaire fiction algemeen
Meulenhoff Boekerij B.V.
11 januari 2017
11 januari 2017

Sigried Hebban Recensent

Trefzekere novelle met de inhoud van een vuistdikke roman

door: Sigried 6 reacties 4 likes

De 70-jarige Ellinor blijft na de plotse dood van haar tweede man verdoofd, maar niet moedeloos achter. Ze beseft ten volle dat ze de mensen die haar tijdens haar leven het meest hebben beïnvloed kwijt is; haar moeder, haar beste vriendin Anna, haar eerste grote liefde Georg en nu ook Henning....

Reacties op: Vaak ben ik gelukkig