Vaders langs de lijn

Vaders langs de lijn vertelt het verhaal van een vader die op een dag voetbalcoach wordt. De idyllische partijtjes voetbal in het park worden verruild voor moeizame wedstrijden op het veld en rokerige kantines. We maken kennis met Achilles E5, een team vol bescheiden talenten die zo hun stinkende best doen, maar keer op keer van het veld worden geveegd. Jeugdvoetbal van binnenuit. Van de E5 tot aan de C7. Met de vrolijke karavaan naar uitwedstrijden, de trots bij het eerste doelpunt van je kind, partijdige scheidsrechters, agressieve ouders, de ADHD-spits, brullende coaches, verregende toernooien en de pijn van het niet geselecteerd worden.

Vaders langs de lijn gaat over de dromen en de beperkingen van voetballers, maar zeker ook over de ambities van de ouders. Hun opgroeiende kinderen moeten steeds eerder op eigen benen staan en leren omgaan met het verschil tussen wens en werkelijkheid. Dat geldt echter evenzeer voor hun grootste fans. Daarom is Vaders langs de lijn ook een indringend boek over opvoeden en loslaten

Is Vaders langs de lijn het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Vaders langs de lijn