Mijn Formule 1

In Mijn Formule 1 keert auteur Koen Vergeer terug naar de bron van zijn fascinatie voor de Formule 1-racerij. Het tijdperk van Niki Lauda, Jackie Stewart, James Hunt en Ronnie Peterson. Het resultaat is een eigenzinnig pantheon vol racehelden uit een tijdperk waarin de Formule 1 nog niet alom aanwezig was, een tijdperk waarin auto's en coureurs nog een uitgesproken karakter hadden, en de dood regel matig opdook op de circuits.
Tussen geluk en ongelukken tekent Vergeer de portretten van geliefde en soms bijna vergeten racers, maar beschrijft hij ook de euforie van een wegrazend startveld, de poëzie van verlaten circuits, of het verdriet om een verongelukte jeugdheld.
Koen Vergeer (1962) is poëzie-kenner en Formule 1-fanaat. Hij publiceerde o.a. Poëzie in Vredenburg (2000) en Le Mans (2004). Zijn eerder verschenen De Formule 1-fanaat (1999) werd vertaald in het Engels en Duits; de Nederlandse editie beleefde al vier herdrukken.
Over De Formule 1-fanaat:
'Een must.' - Allard Kalff, F1-Racing
'Een fantastisch boek.' -Observer
Over Le Mans:
'Een meesterwerk.' - Rick Winkelman, RaceReport
'Niemand kan zo passioneel, zo technisch precies en zo meeslepend over autosport schrijven.' - De Morgen

Is Mijn Formule 1 het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Mijn Formule 1