Kalff

Kalff

Er zijn maar weinig mensen die vanuit zoveel verschillende perspectieven over de autosport kunnen praten als Allard Kalff . Eerst nog als jeugdige fan, daarna als aanstormend racetalent (hij trok met zijn broer in een busje door Europa en werd kampioen Formule Ford), was hij uiteindelijk op zijn plek als populaire pitreporter en Formule 1­analist. Tussen 1990 en 2012 was Kalff pitreporter bij Eurosport en rtL. Het was een tijd dat de pers onbeperkt toegang had tot de pits en Kalff heeft de Formule 1 dan ook als geen ander van binnenuit beleefd. Hij raakte bevriend met vele bekende coureurs, onder wie wereldkampioenen als Michael Schumacher, Mika Häkkinen en Damon Hill, maar ook met Johnny Herbert, Rubens Barrichello, Jos Verstappen en Alex Zanardi. Het boek staat vol smakelijke anekdotes uit het wereldje: van een unplugged privéconcert van Beatle George Harrisson tot het theezetten voor Ayrton Senna. Kalff gunt ons een veelzijdige, soms hilarische maar vooral een on­bekende kijk achter de schermen van de autosport. Van Zandvoort tot Le Mans, van Indianapolis tot de Dakarrally.
Lifestyle & Vrije tijd
Sportbiografieen