Pole position

Pole position

Grote kampioenen verleggen grenzen. En bepalen zo de koers van hun sport. Zeker in de Formule 1. Van de bijgelovige Alberto Ascari, via de mediagenieke Jackie Stewart tot de technocratische Michael Schumacher en socialmediakampioen Lewis Hamilton: het zijn allemaal buitengewone coureurs die de autosport ontwikkelden van een ongeorganiseerde en levensgevaarlijke bende tot een hightech mediaspektakel. Reed Jack Brabham in Monaco nog tegen zandzakken en telefoonpalen aan, en vloog Niki Lauda op de Nürburg ring in brand, met hedendaagse coureurs maken we de meest schrikbarende crashes gewoon onboard mee. Doorgaans, gelukkig, met een goede afloop. In Pole position beschrijft Koen Vergeer de levens, races en lotgevallen van de 10 belangrijkste wereldkampioenen uit de geschiedenis van de Formule 1-racerij. Geschiedenissen vol snelheid, spanning en drama. En natuurlijk besluit het boek met de vraag: wie is na Hamilton de volgende kampioen, Max misschien? +

Lifestyle & Vrije tijd
Sport en spel algemeen