Vadertaal

'Vader zijn betekent van je laten winnen tot de dag waarop de nederlaag echt is,' schrijft Alejandro Zambra in zijn beroemde roman Bijna een vader, een idee dat terugkomt in dit boeiende boek, geschreven 'in een staat van gehechtheid' of 'onder invloed' van het vaderschap, waarvan het hoofdthema de kindertijd is of hoe de geboorte en de groei van een kind niet alleen het heden en de toekomst veranderen, maar ook onze ideeën over het verleden door elkaar schudt.

Dagboek over het vaderschap, 'brief aan de zoon' en pure fictie: de genres bestaan in vreemde harmonie naast elkaar in dit niet te classificeren boek, dat kan worden gelezen als een buitengewoon gevarieerde handleiding voor nieuwe ouders, of gewoon als een nieuw en briljant hoofdstuk in het prachtige oeuvre van een van de meest relevante Latijns-Amerikaanse schrijvers van de laatste decennia.

Recensies (1)

Is Vadertaal het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Vadertaal