Luister een fragment

Gelezen 111 Aan het lezen 4 Wil ik lezen 41 Favoriet 2 Recensies 13
Thrillers & Spanning Artikelen 5 Lijsten 3 Spots 1   Topics 0

Vincent Bloom en Elijah Fish hebben zes jaar lang de mondiale kunstwereld voor de gek gehouden door vervalsingen als nieuw ontdekte meesterwerken op de markt te brengen, van grootheden als Picasso, Giacometti, Matisse, Degas en Chagall. Alle grote veilinghuizen trapten erin. Totdat Bloom en Fish door stomme pech de gevangenis in draaiden. Zeven jaar later komen ze vrij.

De Boston Red Sox staan op het punt om voor het eerst sinds 86 jaar de World Series te winnen en de stad is in rep en roer. Dan wordt Fish door Bloom benaderd met het voorstel om een grote hoeveelheid schilderijen te roven uit het Isabella Stewart Gardner Museum in Boston, waaronder Rembrandts Christus in de storm op het meer van Galilea en Vermeers Het concert. Een krankzinnig plan. Of niet?

Literaire thriller
Oorspronkelijke titel
Anthos
02 januari 2006
08 juli 2011

Bijtende dialogen en zalige humor

door: Gerd Boeren 1 like
Twee jaar geleden verraste Elvin Post thrillerminnend Nederland met zijn debuut Groene Vrijdag. Dit heerlijke werk vol vaart en pit won terecht de Gouden Strop. Momenteel ligt opvolger Vals beeld in de winkel, een prachtig vormgegeven boek dat meteen een veelbelovende quote meekrijgt van Yvonne...

Reacties op: Vals beeld