Van bron tot mondi(n)g - Kroniek van een eerstgeborene

Dit levensverslag beschrijft de intieme ervaring van een moeder met haar eerstgeboren kind. Bovendien wordt de groei en ontwikkeling van een afhankelijke zuigeling tot een zelfstandige volwassene geschetst. Talloze ouders hebben een dergelijk verslag bijgehouden. Maar er bestaan nauwelijks publicaties van de subjectief beleefde ervaring, laat staan volgehouden tot het vertrek uit het ouderlijk huis van het volwassen kind. Veelal blijven deze geschriften als privé-document binnenskamers, waardoor ze, hoewel in duizelingwekkende veelvoud geschreven, voor de buitenwereld verborgen en ongekend zijn. Daarom publiceer ik mijn kroniek in boekvorm. Niet vanwege het opzienbarende van dit persoonlijke opvoedproces, maar als exemplarisch voor het door talloze ouders verricht levenswerk, dat niet onopgemerkt mag blijven.

Is Van bron tot mondi(n)g - Kroniek van een eerstgeborene het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Van bron tot mondi(n)g - Kroniek van een eerstgeborene