Van deur tot deur

Uitgeroepen tot een van de beste oorlogsmemoires over Irak, tegen de achtergrond van Falluja, waar de strijd tegen IS woedt
David Bellavia, een van de grootste helden uit de Irak-oorlog, vertelt op rauwe wijze hoe hij zijn derde sectie door een dodelijke oorlogsstad leidt. Falluja zit vol gevaren: overal boobytraps, bermbommen, Al Qaida-leden en huizen vol explosieven. Heftige gebeurtenissen drijven de soldaten soms tot het uiterste. Niet iedereen is sterk genoeg om de stad levend te verlaten, maar Bellavia doet alles voor zijn soldaten en weet hun de moed te geven om steeds weer tegen de vijand te vechten.
Van deur tot deur is een indrukwekkend verhaal vol actie en spanning, waarin Bellevia laat zien hoe ver zijn soldaten moeten gaan om Falluja veilig te maken.
De pers over Van deur tot deur
'Zeer waarschijnlijk het spannendste boek dat je ooit zult lezen. Serieus.' Daily Telegraph
‘De climax van dit boek is fenomenaal. Een verslag van een van de hefstigste gevechten die ik ooit gelezen heb. Bellavia heeft als schrijver het talent om zowel de hartverscheurende realiteit van de oorlog te beschrijven, alsmede de zwarte humor in een wanhopige situatie.’ Financial Times
Van deur tot deur is een heftig en sterk beeld over een infanterieleider tijdens een cruciale periode in Irak. Bellavia is onze man met beide benen op de grond. Wie dit boek leest, kent meteen de dagelijkse gevaren waar soldaten mee te maken hebben.’ Anthony Swofford, auteur van Jarhead

Recensies (3)

Meer recensies

Is Van deur tot deur het boek voor jouw Reading Challenge?

Reageren op Van deur tot deur