Van EMMA en Wals tot Coeland en VES

Van EMMA en Wals tot Coeland en VES

Eind 2018 verscheen bij Uitgeverij Nederlandse Sportboeken Club het eerste deel van een serie over de Haagse Korfbal Historie, getiteld: Van ALO en Tims tot Mulder en PAMS.

Ook in dit tweede deel - Van EMMA en Wals tot Coeland en VES - komen weer veel clubs en personen uit ruim 100 jaar Haags korfbal voorbij. Van Kwiek tot Phoenix, van Roel Evenblij tot Rob van Geenhuizen, van Ready tot KVS, van Jeroen Breeschoten tot Frans Britzel, van De Raven tot VEO, en ga zo nog maar even door.

Onder de bezielende leiding van korfbalingewijden Ton van Rijswijk en Rob Blokpoel ontstond opnieuw een zeer lezenswaardig boek waarvan Haagse korfbalharten sneller gaan kloppen. Met als slagroom op de taart een zeer informatief katern van korfbalarchivaris Martijn van Wensveen, die alle ooit bestaand hebbende Haagse clubs in kaart heeft gebracht. Kortom, iedereen die zelf heeft gekorfbald of dat nog steeds doet - in de top of puur voor de met geen enkele andere sport te vergelijken gezelligheid - én iedereen die in het nog altijd boeiende en bloeiende Haagse korfbal is geïnteresseerd, moet ook dit tweede deel op zijn of haar boekenplank hebben staan.
Lifestyle & Vrije tijd
HollandRidderkerk B.V.