Van UVO en Booij tot Meijer en Kwiek

Elk jaar vanaf 2018 komt Uitgeverij Nederlandse Sportboeken Club met een boek over de unieke geschiedenis van het Haagse korfbal. Deel 1: Van ALO en Tims tot Mulder en PAMS. Deel 2, dat in 2019 verscheen: Van Emma en Wals tot Coeland en VES. Nu is deel 3 verschenen: Van UVO en Booij tot Meijer en Kwiek.

Opnieuw hebben auteur Ton van Rijswijk, organisator Rob Blokpoel en hun team er iets bijzonders van gemaakt. Veel aandacht voor verleden, heden en toekomst. Voor bestaande en niet meer bestaande Haagse korfbalclubs, zoals de 100-jarigen Die Haghe, Ons Eibernest en VEO, maar ook Hou Stand, Phoenix, Kwiek, UVO, Refleks, het nieuwe SV Dunas en andere clubs. Daarnaast ruime aandacht voor topkorfbalbestuurders als Rob Meijer, Jaap van Nierop, Theo van Tienhoven, Cas van Dijk, Harry Venselaar, Henk Kruit en Sybe Booij, en trainer-coaches als Ron Westerkamp, Rick Nell, Wim Renesse van Duivenbode, Rob Verhagen en Steven Mijnsbergen. Deze en nog veel meer clubs, mensen en gebeurtenissen komen aan bod - serieus en speels, en rijkelijk voorzien van foto’s en illustraties - in alweer het derde deel van deze unieke boekenserie.

Lifestyle & Vrije tijd
Balspelen