Van Grote Beer en Orion

Diana is de godin van de jacht. Ze heeft een geweldige hekel aan mannen en eist dat haar vriendinnen, allemaal beeldschone nimfen, er net zo over denken. Als de nimf Callisto zich laat verleiden door de oppergod Jupiter en zwanger raakt, verandert Diana haar uit wraak in een beer. Ze jaagt elke dag op Callisto en het jong dat geboren wordt. Jupiter krijgt uiteindelijk medelijden, en zet de Grote en de Kleine Beer als sterrenbeelden aan de hemel.

Dit is een van de fascinerende verhalen over onze sterren die Simone Kramer verzamelde uit de Griekse mythologie. Lees het boek, kijk naar de nachtelijke hemel en beleef de rijke verhalenwereld achter de sterren!

Recensies (1)

Is Van Grote Beer en Orion het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Van Grote Beer en Orion