Van harte gecondoleerd

Gelezen 8 Aan het lezen 3 Wil ik lezen 13 Favoriet 1 Recensies 0

Hoe ga je om met het verlies van een ouder als je zelf nog niet zo lang op eigen benen staat? Van harte gecondoleerd geeft een beeld hoe leeftijdsgenoten dat doen. Je leest de ervaringen van mensen van wie de vader, moeder of allebei de ouders zijn overleden. Ameline sprak met meer dan twintig van hen over rouwverwerking en zes daarvan, inclusief zijzelf, staan centraal in het boek.

Het zijn verhalen van mensen uit grote en kleine gezinnen, van personen waarvan hun ouders door (erfelijke) ziekte, na een ongeval of vanwege zelfdoding zijn overleden. Sommigen stonden ineens aan het roer van het huishouden, de een kreeg een burn-out en de ander heeft nooit ergens last van gehad. Juist de diversiteit aan ervaringen maken dit een handleiding met voor ieder wat wils en geeft het antwoorden op vragen als: ‘Hoe verklaar je het gat op je cv?’, 'Wat doe je als partner?' en de dooddoener: ‘Wat doen je ouders?’ tijdens een eerste date.

• Het eerste boek over rouw voor jongvolwassenen tot begin dertigers

• Ervaringsverhalen en praktische tips

• Als je zelf verdriet hebt, maar zeker ook als je iemand met verdriet wil helpen

Unieboek | Het Spectrum
03 februari 2020