9789492273482_front

Van Kloor en WIK tot Blans en VUC

De Haagse Voetbal Historie ligt steeds verder achter ons en wordt dus alsmaar groter en interessanter. Dat bewijst ook dit alweer 8ste boek van de onvolprezen Haagse voetbalarchivaris Rob Pronk. Uit zijn immense en elke dag aangroeiende archief selecteerde hij weer een serie fraaie onderwerpen en personen, die bij velen nostalgische gevoelens als “Ja, dat weet ik nog” of “Daar heb ik nog tegen gespeeld” oproepen. Zo behandelt hij Haagse clubs en iconen als Duindorp SV, Voorburg, DUNO, Wim van den Berg, SVPTT, Graaf Willem II VAC, Martin Kloor, Rijswijk, BMT, Cromvliet, Bert Blans, Texas, Oranje Blauw, Hans Mittelberg, De Ooievaars, Zwart Blauw, Aad de Mos, SOA, Paraat, Kranenburg, Jan Mars, SV’35, De Zwarte Schapen, VUC, Dynamo’67, Spoorwijk, Ruud Staas, Sportpark Ockenburgh, WIK, Joost Timmer, Gerard van Oostrom, HPSV, Scheveningen, De Jagers, Albert Blok, VDS, maar ook tot de Haagse voetbalwereld behorende ‘buitenclubs’ als DHC, Wassenaar en Nootdorp en nog veel en veel meer, waaronder Haagse voetbalvaantjes, -krantjes, -bierglazen en lidmaatschapskaarten. Rob Pronk heeft er weer een prachtig terugblikboek van gemaakt dat, net als zijn eerste 7 boeken, zijn website www.dehaagsevoetbalhistorie.nl en zijn eigen unieke Museum, heerlijke herinneringen oproept aan die onvergetelijk mooie tijden van het Haagse voetbal.

Lifestyle & Vrije tijd
Sport en spel algemeen
De Haagse voetbalhistorie (8)
Nederlandse Sportboeken Club
18 november 2021