Van GONA en Gelauf tot Van Geen en GDA

De 7de van Pronk klinkt weer als een klok

De geschiedenis van het Haagse voetbal wordt groter en groter. Steeds meer (ex-)voetballers vertrouwen hun tastbare herinneringen toe aan Rob Pronk. De archivaris en romanticus wordt bedolven onder de plakboeken, krantjes, foto’s, shirts en andere relikwieën die tezamen zorgen voor het vereeuwigen van de voetbalhistorie van de mooiste stad van Nederland. Rob is dagelijks actief op zijn veel bezochte website – www.dehaagsevoetbalhistorie.nl – en heeft inmiddels ook een ‘museum-aan-huis’ waar hij het Haagse voetbal een schitterende eer bewijst. En uiteraard is er de boekenserie van Rob, waarvan dit alweer het 7de deel is. Opnieuw komen tal van illustere namen – en fraaie verhalen, interviews en foto’s – voorbij van clubs en spelers uit die onvervangbaar mooie Haagse voetbaltijd van toen, zoals VIOS, Piet Gelauf, VUC, George Kraaijenbrink, VVP, Jan van Geen, Postduiven, Henk Baggerman, Marathon, DVJ, Peter Meefout, Klokken Toren Boys, Gerard van der Mark, Spoorwijk, Kees Kramer, Lenig en Snel, Ton van Wijngaarden, RCDH, tal van Haagse topscorers, BMT, Cor en Wim de Jong, WIK, Graaf Willem II VAC, Hans Lamens, Ornas, Joop Jochems, HPSV, Frans en Ronald Kubitza, Quick Steps, Oranje Blauw, Lex Rijnvis, Pieter Donath, TONEGIDO, Ben Mertens en nog veel en veel meer. Want de Haagse voetbalhistorie houdt niet op. En wordt alleen maar mooier en mooier.

Lifestyle & Vrije tijd
Sport en spel algemeen