Van oermens tot jou

Oerlang geleden leefden er meerdere mensensoorten tegelijk op aarde. Nu is er nog maar één: de homo sapiens. Wie zijn onze mysterieuze voorouders? 'Van oermens tot jou' gaat over de evolutie van de mens, onderlinge contacten tussen verschillende soorten, hun verspreiding en de wetenschappelijke opgravingen en ontdekkingen. Elk soort krijgt een eigen introductie: hoe zagen ze eruit, waar woonden ze en wat aten ze? Dit is het verhaal over het ontstaan van ons allemaal, van de mens voor de mens. Het is het verhaal van een mysterieuze voorouder, de eerste aapmensen en de eerste mensapen en over alles ertussenin. Want hoe uniek we ook denken te zijn, uiteindelijk lijken we meer op elkaar dan we denken.
Tialda Hoogeveen schreef eerder 'Oerstoer', over dieren in de prehistorie. De prachtige illustraties in het boek zijn gemaakt door Annemiek Schellenbach.

Is Van oermens tot jou het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Van oermens tot jou