Van verval naar vernieuwing

In ‘Van verval naar vernieuwing’ neemt Ingo Piepers ons mee op een urgente missie naar een duurzamere toekomst. Hij toont aan dat de transformatie van de internationale orde niet alleen onvermijdelijk is, maar ook de sleutel kan zijn tot het aanpakken van de escalerende klimaatcrisis. Met een visie gericht op de vorming van een wereldfederatie gebaseerd op democratische beginselen, biedt Piepers een proactieve en idealistische aanpak om de huidige geweldsspiraal te doorbreken. Dit boek biedt niet alleen een analyse van mondiale problemen, maar ook een inspirerende route naar oplossingen. Een must-read voor iedereen die geïnteresseerd is in de toekomst van onze wereld.
Dr. Ingo Piepers heeft zich de afgelopen jaren toegelegd op het onderzoek naar oorlogsdynamiek in het internationale systeem. Zijn werk, gebaseerd op inzichten in complexe en dynamische systemen, leidde tot een promotie in 2006. Dit onderzoek heeft geleid tot een aantal publicaties.
Zijn achtergrond bij het Korps Mariniers van 1980 tot 1998, en de studie Internationale Veiligheidsvraagstukken aan het Koninklijk Instituut voor de Marine, heeft eveneens bijgedragen aan zijn onderzoek. In 1995 was hij commandant van de Nederlandse bijdrage aan de Rapid Reaction Force van de Verenigde Naties in Sarajevo, als onderdeel van Operation Deliberate Force.
In ‘Van verval naar Vernieuwing’ brengt hij zijn unieke ervaringen en inzichten samen, en werpt zijn licht op de weg naar een bestendige internationale orde.

Is Van verval naar vernieuwing het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Van verval naar vernieuwing