Van wie wordt ons geld

Van wie wordt ons geld?

Gelezen 3 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 1 Favoriet 0 Recensies 0
Non-fictie Artikelen 1   Topics 0

Na de bankencrisis van 2008 was iedereen het erover eens: dit mag nooit meer zo uit de hand lopen.Hervormingen werden politiek besproken en nieuwe wetgeving voorgesteld. En toen gebeurde erniets. In de jaren die volgden groeide de banken als nooit tevoren en werd hun macht over ons en onsgeld sterker dan ooit. Maar wat de politiek niet lukte, lijkt nu toch te gebeuren: nieuwe concurrenten tornen aan de machtvan de banken. Digitaal geld is bezig aan een opmars. Aan de knoppen zitten techneuten in SiliconValley, technocraten in Brussel en Frankfurt en grootmachten zoals China. En onze gekozen politici?Die begrijpen de materie vaak maar half. Tweede Kamerlid Mahir Alkaya vecht al sinds zijn komst naar Den Haag voor meer kennis en kundeover digitaal geld. Zijn strijd: niet afwachten totdat ons geld niet langer van onszelf is, maar nuingrijpen en leiding nemen in de morele en politieke keuzes die de komst digitaal geld van ons vragen.In dit boek schetst hij zowel het ontluisterende onvermogen van onze politici om het voortouw in destrijd te nemen, als de stappen die we collectief moeten zetten om niet voorgoed de controle overons eigen geld te verliezen.

Literaire non-fictie algemeen
Bot Uitgevers
03 maart 2022
03 maart 2022
9789083207124 , 9789083207131

Reacties op: Van wie wordt ons geld?