Vanonder vrij

Vanonder vrij

Gelezen 0 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 1 Favoriet 0 Recensies 0
In Vanonder vrij beschrijft Margarete Stokowski (Spiegel-columnist) hoe het is om vrouw te zijn. Ze vertelt over haar vroege wens om absoluut als meisje gezien te worden, over ontoegankelijke seksuele opvoeding, over haar en ontharing, over gewelddadige ervaringen, seks, liefde en feminisme.
Haar persoonlijke belevenissen, die ze prachtig neerschrijft in dit boek, bekijkt ze in het licht van filosofische en wetenschappelijke informatie die ze helder weet samen te vatten voor haar lezers. Wanneer ze naast haar eigen verhaal ook de verhalen van talloze andere vrouwen aanhoort, wordt het duidelijk dat de moderne vrouw nog steeds heeft af te rekenen met een structurele ongelijkheid. Met veel humor en wijsheid positioneert Margarete de vrouw in de hedendaagse samenleving. Als we verandering op grote schaal willen bereiken, stelt ze, dan moeten we focussen op de details, op
de alledaagse dingen die voor vrouwen om een of andere reden anders zijn gebleven. Een persoonlijk en bevrijdend boek dat toont hoe moeilijk het blijft om dat daar vanonder bespreekbaar te maken.
Mens & Maatschappij
Mens en maatschappij algemeen