Vaxx

Gelezen 0 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 13 Favoriet 0 Recensies 0

Vaxx van voormalig directeur van het RIVM Roel Coutinho vertelt hoe vaccinaties onze wereld beter hebben gemaakt. Polio, pokken, mazelen, difterie, kinkhoest, rode hond of hepatitis B – je hoeft niet ver terug in de tijd te gaan om een beeld te krijgen van de ontwrichtende effecten die infectieziekten in het verleden wereldwijd hebben gehad.

Ook al denkt menig antivaxer er anders over, dankzij de preventieve werking van vaccinatieprogramma’s hebben wij ons van ernstige kinderziekten bevrijd en zijn ook ouderen steeds beter beschermd. Nieuwe pandemieën en epidemieën – zoals corona, aids, sars of ebola – hebben echter keer op keer laten zien dat het naïef is te denken dat we infectieziekten voor altijd hebben bedwongen.

In Vaxx schetst Roel Coutinho de historische en medische geschiedenis van de infectieziekten waartegen wij ons dankzij vaccinaties kunnen wapenen. In een wereld die op zijn grondvesten schudt vanwege covid-19 laat Coutinho zien hoe vaccins in het verleden zijn ontwikkeld en welke bijdrage ze leveren aan onze gezondheid.

Business & Management , Gezondheid & Psychologie
Gezondheid algemeen