Veel liefs, je moeder

Veel liefs, je moeder

Kort na de Tweede Wereldoorlog heeft Loek Elich (1927) enkele jaren gevaren als vijfde en vierde machinist bij de koopvaardij in dienst van de Koninklijke Rotterdamsche Lloyd. In die tijd was een schip met zijn bemanning soms langer dan een jaar onderweg en verliep het enige rechtstreekse contact met de thuishaven via Radio Holland met morseseinen.
De roman ‘Veel liefs, je moeder’ geeft een levendig tijdsbeeld van het naoorlogse zeemansbestaan aan boord en op de wal in de tussenhavens. Het verhaalt over alledaagse werkzaamheden en soms bizarre voorvallen en avonturen, maar ook over de eentonigheid en verveling en het sporadische contact met thuis dat uitsluitend per brief verliep, vaak met wekenlange vertraging.
Een met veel humor geschreven verhaal dat niet alleen mensen zal aanspreken die destijds zelf gevaren hebben, maar ook hun familie en iedereen die geïnteresseerd is in de naoorlogse periode.
Geschiedenis & Politiek
Historische biografieen