Veertig jaar jong

VEERTIG IS NIET OUD. Toch? Wat is veertig jaar nu helemaal? Je ouders waren oud op hun veertigste, wat heet, maar jij niet! ledereen zegt dat jij voor vijfendertig, nou vooruit, zevenendertig door kunt gaan. En laten we wel wezen: het leven begint toch pas bij veertig.
Maar is dat ook echt zo? Betekent rijpheid van dagen ook rijpheid van geest, of beginnen rond je veertigste allerhande kwaaltjes zich steeds hardnekkiger aan te dienen en word je steeds vaker geconfronteerd met de ontluisterende symptomen van een peilloos diepe midlife crisis?
In deze bundel staan verhalen van bekende veertigers over onderwerpen die rond die leeftijd genadeloos beginnen op te spelen, zoals jongere minnaars, cosmetische chirurgie en verloren idealen. Verhalen waar iedere veertiger iets van zichzelf in zal herkennen - soms hilarisch, soms pijnlijk treffend.
Veertig jaar jong is een onmisbare bundel voor alle meisjes en jongens van veertig - en een beetje meer. Omdat het een antwoord geeft op de vraag of er een erger verlies is dan dat van de jeugd.
Met bijdragen van onder anderen Lydia Rood, Boris Dittrich, Sylvia Witteman, Harmen van Straaten, Mirjam Sch ttelndreier, Adriaan Jaeggi, Joan Nederlof, Myl de la Haye en Augusta Verburg.

Is Veertig jaar jong het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Veertig jaar jong