Verademing

Gelezen 24 Aan het lezen 4 Wil ik lezen 6 Favoriet 0 Recensies 1

De boeddhistische monnik, de topsporter en de gezonde mens hebben met elkaar gemeen dat ze, in rust, niet te snel ademhalen. Zonder een fysieke inspanning is een gezonde ademfrequentie namelijk vier tot acht keer per minuut. Veel mensen echter ademen continu sneller, tot meer dan twintig keer per minuut. Dat is zinloos en energievretend en het is oorzaak van uiteenlopende klachten als burn-out, depressie, overgewicht, hartkloppingen, hoge bloeddruk, concentratieproblemen, hoofdpijn, rugpijn, slaapproblemen, obstipatie en angststoornissen.
Hoe komt dit? Wat gebeurt er dan in je lijf en in je hoofd? En wat kun je er zelf aan doen om het op te lossen? Daarover gaat dit boek.

Gezondheid & Psychologie
Gezondheid algemeen
Carrera
07 juni 2011

Recensies

Zou iedereen moeten lezen

door: JillRietman 1 like
Een hele simpele hands on manier om beter adem te halen. Heel praktisch geschreven, goede adviezen en goed onderbouwd. Gebruik 'mijn' methode nog zeer regelmatig. (Ik heb het boek 1 tot 2 jaar geleden gelezen) Er worden meerdere technieken beschreven, dan kun je voelen welke bij jou past. Zou...