Verboden te twijfelen

‘Levens lijken veel meer op sprookjes dan we denken. Meestal zijn we zo gericht op de details dat we de schoonheid van het geheel niet meer zien. Ken je die spelletjes op tv waarin zo ver wordt ingezoomd op een voorwerp dat je niet meer ziet wat het is? En dat je dan moet raden wat het voorstelt? Zo is het ook met onze levens. We zitten er zo bovenop dat we geen idee meer hebben wat het moet voorstellen.’
Het is niet duidelijk wat Lotus en Jonathan met elkaar verbindt, behalve hun gedeelde levens. Vanaf het moment dat ze elkaar als kinderen tegenkomen, blijven ze steeds naar elkaar terugkeren. Maar echt samen zijn lukt niet. Ook niet als ze samen vertrekken naar een eiland waar ze alleen elkaar hebben _ en Jonathans ex-vriendin. Vanaf dat moment neemt het contact tussen Lotus en Jonathan absurde vormen aan: terwijl ze beiden hun eigen leven proberen op te bouwen, raken die levens ongemerkt steeds meer met elkaar verweven. Langzaam wordt duidelijk dat ze bepaalde patronen niet zomaar kunnen ontlopen.
Verboden te twijfelen is een magisch liefdesverhaal over de onzichtbare rode draad in het leven, over hoe we die voortdurend uit het oog verliezen en toch steeds weer terugvinden.

Is Verboden te twijfelen het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Verboden te twijfelen