Verbrande suiker

Rank 5684 Gelezen 80 Aan het lezen 2 Wil ik lezen 176 Favoriet 4 Recensies 53
Literatuur & Romans Artikelen 4 Newsroom 6 Lijsten 2 Spots 8   Topics 0   Leesclub

Antara is als kind volledig aan haar lot overgelaten. Haar moeder Tara leidde een losbandig leven: ze verliet een liefdeloos huwelijk en vertrok naar een ashram, leefde even als bedelaar (vooral om haar ouders te treiteren) en was jarenlang geobsedeerd door een dakloze kunstenaar. Nu Antara volwassen is en Tara begint te dementeren, zoekt ze naar een manier om hun gedeelde verleden een plek te geven – want misschien verschilt ze niet eens zo veel van haar moeder.

Op indrukwekkend luchtige wijze en met bijtende humor beschrijft Doshi de problematische relatie tussen Tara en haar dochter Antara. Ze beantwoordt op messcherpe wijze de complexe vraag: hoe zorg je voor je moeder als zij nooit voor jou heeft gezorgd?

Verbrande suiker is een debuut dat verrast en verwart: een ontdekkingsreis langs vervormde herinneringen, veranderende identiteiten en de subjectiviteit van de waarheid.

Luud Dorresteijn en Maaike Harkink
Xander Uitgevers B.V.
06 januari 2021
21 januari 2021

2 keer bewerkt, laatste bewerking door Marjolijn

Evy De Brabander Hebban Recensent

Chaotische weergave van een verwrongen moeder-dochterrelatie

door: Evy De Brabander 1 reactie 4 likes ebook

Antara heeft van jongs af aan een moeilijke relatie met haar moeder. Haar gevoel van afhankelijkheid werd genegeerd of de kop ingedrukt en dat veranderde de liefde voor haar moeder in iets wat verdacht veel op haat lijkt. Toch is ze in al die jaren nooit helemaal los gekomen van haar moeder en...

Reacties op: Verbrande suiker