Verdoemd

Rank 2660 Gelezen 132 Aan het lezen 2 Wil ik lezen 214 Favoriet 7 Recensies 23
Thrillers & Spanning Artikelen 1 Lijsten 2 Spots 5   Topics 0
In een chique wijk in de Haïtiaanse hoofdstad Port-au-Prince wordt voor de tweede keer in een week een vermoord echtpaar aangetroffen. Hun verminkte lichamen liggen aan het voeteneinde van het bed. Alles wijst op een rituele moord. In Haïti, waar voodoo een officiële godsdienst is, berichten de kranten dan ook al snel over een voodoo-seriemoordenaar.

Inspecteur Simon Bélage wil van die speculaties niets weten. In zijn ogen is voodoo puur bijgeloof en ligt het motief van de moorden eerder bij de kinderhandel en de corruptie die het land teisteren. Samen met zijn partner Manus en dochter Rachelle gaat hij op onderzoek uit. Hun zoektocht leidt naar een oud weeshuis dat de sinistere bijnaam ‘Het Gelukkige Graf’ draagt.

Bélage duikt in het verleden van het allang gesloten weeshuis en ontdekt meer dan hem lief is. Wat heeft zich al die jaren geleden tussen deze muren afgespeeld? En hoeveel mensen zullen daar nu nog de prijs voor moeten betalen?

Literaire thriller

3 keer bewerkt, laatste bewerking door Stefan

Greet Braem Hebban Recensent

Exotisch en pakkend

door: Greet Braem 1 like ebook

Wist je dat voodoo een officiële godsdienst is in Haïti? Voor nuchtere westerlingen is het een ver-van-mijn-bedshow, maar na het lezen van Verdoemd zal menig lezer zijn kennis serieus bijgespijkerd hebben. Jérôme Loubry (1976), de auteur van het boek, is Frans en besliste rond zijn veertigste om...

Reacties op: Verdoemd