Verloren zielen

Verloren zielen

Rank 2347 Gelezen 14 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 7 Favoriet 0 Recensies 5
Literatuur & Romans Spots 1   Topics 0

In de afgelopen jaren heeft Kelly, naast haar warm onthaalde Lentagon-serie, ook meerdere korte verhalen geschreven en ingestuurd naar verhalenwedstrijden. De twaalf beste van deze verhalen zijn opgenomen in deze bundel, inclusief “Roze water”, het verhaal waarmee ze in 2013 Fantastels won, en drie korte verhalen die zich in de Lentagon-wereld afspelen. De overige verhalen spelen zich af op aarde, in een magische setting of in de toekomst. Ze gaan onder andere over een jonge poortwachter die een gruwelijke keuze moet maken om haar stad te beschermen, een jongen die na een experiment met drugs ontdekt dat hij buiten de tijd kan stappen, een meisje dat tijdens haar nachtdienst belaagd wordt door een demonische entiteit, een priester die oog in oog komt te staan met zijn stervende god, en een dief die het keizerlijk paleis probeert te beroven. Allemaal alledaagse mensen die in niet-alledaagse situaties terecht komen en keuzes moeten maken die hun bevatting te boven gaan. Deze bundel is een ode aan de verloren zielen: de helden waar niemand over zingt, omdat ze niet altijd triomfantelijk thuiskomen, maar wier verhalen wel het interessantst zijn.

Korte verhalen , Literatuur & Romans
Verhalenbundels