Zwanenzang

-- Aan: Josie Albini
Door een nog onbekende oorzaak ben je overleden. Onze condoleances. Je lichaam zal verwerkt worden zoals je hebt vastgelegd in je testament. We begrijpen dat je nu een belangrijke keuze moet maken over het mogelijke voortzetten van je bestaan binnen het Technium universum. We hebben het optiepakket bijgevoegd bij dit bericht. Lees het zorgvuldig door en maak op basis hiervan je keuze… --
Een jonge vrouw in een virtuele wereld blijft achter als een digitale geest als haar fysieke lichaam komt te overlijden. Ze is een van de eersten in de virtuele stad die dit overkomt. Wat zal haar lot zijn?
Een priesteres wordt eropuit gestuurd om een waanzinnige koning te stoppen, gewapend met slechts haar vuurmagie en haar kennis van het paleis. Zal het haar lukken?
Een meisje kan de aanwezigheid van haar overleden vriendje nog steeds voelen. Ze probeert contact met hem te maken, maar alles wat je aandacht geeft, groeit…
Een kapitein van een ruimteschip ontvangt een noodoproep vanaf de maan Belinay. Haar broer, de enige overlevende van een team van vier, houdt zich angstvallig schuil voor de lokale moorddadige fauna. Het wordt een race tegen de klok om hem te redden.
Een jonge man ziet ’s nachts een gruwelijke schaduw over zijn beste vriend heen gebogen staan…
Dit is een greep uit de verhalen. Elf verhalen over teloorgang, verwondering, de dingen die we doen voor liefde, en de keuzes die we moeten maken. Laat je meeslepen!
“Een bijzondere verhalenbundel die de lezer van de ene mysterieuze wereld naar de andere brengt. Het concept heeft iets weg van de populaire Netflix serie ‘Black Mirror’, waarin elke ‘aflevering’ een nieuw futuristisch verhaal deelt.” – Biblion, over ‘Verloren zielen’.

Recensies (4)

Meer recensies

Is Zwanenzang het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Zwanenzang