Verstoord verlangen

Verstoord verlangen

Hoe hebben we lief als we elkaar niet meer kunnen aanraken, of juist gedwongen op elkaars lip samenleven? Liefde is zelden simpel, maar de anderhalve meter afstand die we moeten aanhouden lijkt een abrupte aanslag op de essentie ervan: intimiteit. Singles kunnen niet daten zonder zich af te vragen of en hoe die afstand moet worden bewaard. Huwelijken komen onder druk te staan door gebrek aan bewegingsvrijheid en minder contacten buitenshuis. Weer andere stellen kunnen elkaar juist niet of minder makkelijk opzoeken. Van jong tot oud, van pril geluk tot gouden jubileum: elke vorm van liefde staat onder druk en komt voorbij in Verstoord verlangen.

Aan de hand van vele indringende gesprekken en met toelichtingen van deskundigen geeft Corine Koole een herkenbaar, schrijnend en soms geestig beeld van de paradoxale nieuwe realiteit van liefde ten tijde van social distancing.

‘Als het over de liefde gaat, liggen de clichés voor het oprapen, maar ze zijn hier goed verwoord. Laat dat maar aan Koole over, die twee bestsellers over relaties op haar naam heeft staan.’ – Het Financieele Dagblad

‘Ik kan het nooit laten die interviews te lezen. Ze zijn goed. Ze zijn héél goed.’ – Sylvia Witteman in de Volkskrant

‘Ik lees alles wat Corine Koole schrijft.’ – Eva Jinek

Literaire non-fictie algemeen