Verwilderd

Astrobioloog Theo Byrne heeft een veelbelovende manier gevonden om de hele kosmos af te speuren op zoek naar leven. Daarnaast ontfermt hij zich sinds de dood van zijn vrouw in zijn eentje over de opvoeding van zijn hoogbegaafde negenjarige zoon. Robin is een innemende, zachtmoedige jongen die graag urenlang gedetailleerde tekeningen van bedreigde dieren maakt en die van slag raakt bij het minste slechte nieuws over het klimaat. Hij staat ook op het punt van school te worden gestuurd, omdat hij een klasgenoot in het gezicht heeft geslagen. Theo zal zijn heil uiteindelijk zoeken in een experimentele neurofeedbacktherapie voor Robin. En ondertussen neemt hij de jongen mee naar andere planeten, terwijl hij tegen beter weten in Robins pogingen ondersteunt om de aarde te redden. Hoe ver moet een vader gaan om zijn zoon te behoeden voor een kuur met psychoactieve medicijnen? Wat moet hij zeggen wanneer het kind vraagt waarom de mens zichzelf en het klimaat klaarblijkelijk naar de knoppen wil helpen? En hoe moeten wij onze kinderen de waarheid vertellen over onze prachtige, bedreigde planeet?

Redactionele recensie

Recensies (5)

Meer recensies

Is Verwilderd het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Verwilderd