Verzamelde verhalen

Maarten 't Hart is ongetwijfeld een van de meest beminde en meest gelezen verhalenschrijvers van de hedendaagse Nederlandse literatuur. Van het begin van zijn schrijverscarrière af heeft hij een omvangrijk lezerspubliek weten te boeien, juist ook met zijn verhalen. Tien jaar geleden kon uit zijn werk al een (voorlopige) bundel verzamelde verhalen van ruim 600 pagina's worden samengesteld, die moeiteloos een bestseller werd.Daarna zijn er diverse andere verhalenbundels van hem verschenen en bovendien publiceerde de schrijver nieuwe verhalen in bladen en tijdschriften die nog niet aan uitgave in boekvorm toekwamen. Vandaar het besluit om nu alle verhalen van Maarten 't Hart uit te geven in een grote, goedkope editie met als titel - het kan haast niet anders - Verzamelde verhalen. De auteur zelf bracht zijn verhalen in een bezield verband bijeen.* Ook als Maarten 't Hart geen romans had geschreven zou hij zijn meesterschap in onze literatuur hebben vastgelegd, onderstreept en bevestigd als verhalenschrijver. * NRC Handelsblad* Ik heb nooit onder stoelen of banken gestoken dat ik 't Hart als verhalenschrijver interessanter vindt dan als romancier. Deze bundel bewijst ten overvloede dat hij als een van de weinigen in staat is een op zichzelf niet opzienbarende anekdote om te werken tot een voortreffelijke vertelling. * Wim Sanders in Het Parool* Hij vertelt bevlogen waar dat moet, wordt ironisch waar dat passend is. De dialogen zijn pittig. De nostalgie waarmee hij terugblikt op zijn kindertijd heeft een warmte waaraan velen zich graag koesteren. * Hans Warren

Is Verzamelde verhalen het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Verzamelde verhalen