Vietnam

Vietnam

Gelezen 20 Aan het lezen 4 Wil ik lezen 27 Favoriet 3 Recensies 4
Artikelen 2 Lijsten 2   Topics 0

De Vietnamoorlog was een van de grote keerpunten in de Westerse geschiedenis: miljoenen mensen lieten het leven in een slepend conflict dat de VS miljarden kostte en - nog belangrijker - het vertrouwen van meerdere generaties in hun politieke leiders. Tot op de dag van vandaag roept het beelden op van zinloze wreedheid: een brandende monnik, een publieke executie op klaarlichte dag en een schreeuwend en naakt meisje met vreselijke verwondingen veroorzaakt door napalm.

Geschiedenis & Politiek
Geschiedenis algemeen
Hollands Diep
19 januari 2019
22 januari 2019

1 keer bewerkt, laatste bewerking door Dazzle

Een veelomvattend en absoluut prachtig, historisch verhaal

door: Silvia van Gimst

De Vietnamoorlog die drie decennia duurde was een tragisch conflict die wereldwijd tot grote verdeeldheid zorgde. Max Hastings doet in Vietnam uitgebreid verslag van militaire operaties die tekenend waren voor deze oorlog. Ook minder bekende gebeurtenissen passeren de revue. Max Hastings, die als...

Reacties op: Vietnam