NGUYEN_Parijs_vpRGB

Vietnamees in Parijs

Rank 2260 Gelezen 10 Aan het lezen 1 Wil ik lezen 57 Favoriet 1 Recensies 4
Literatuur & Romans Artikelen 1 Newsroom 1   Topics 0

Niet langer fysiek in gevaar – maar nog steeds innerlijk gekweld door de martelingen in het heropvoedingskamp – doet de ik-figuur zijn uiterste best om zich aan te passen aan de dominante Parijse cultuur. Als hij via zijn Frans-Vietnamese ‘tante’ kennismaakt met een groep linkse intellectuelen en politici, stimuleert dat niet alleen zijn denken over kolonialisme en de repressieve staat, maar vindt hij ook klanten voor zijn koopwaar. Hij belandt in een oorlog tussen drugsbendes, wordt verslaafd aan zijn eigen handelswaar en ziet het als zijn missie om verzoening tot stand te brengen tussen zijn twee bloedbroeders, die politiek haaks op elkaar staan.

Vietnamees in Parijs is de langverwachte roman van de gelauwerde Amerikaanse auteur Viet Thanh Nguyen en beschrijft de ervaringen van de ‘sympathisant’ als hij als vluchteling in Parijs aankomt. Daar probeert hij samen met zijn bloedbroeder Bon te ontsnappen aan het verleden.

Literaire thriller
Uitgeverij Marmer B.V.
17 maart 2022
17 maart 2022

Guy Doms Hebban Recensent

Wie heeft twee gezichten en twee zielen?

door: Guy Doms 2 likes ebook

Eindelijk krijgt De sympathisant, het met de Pulitzerprijs voor fictie 2016 bekroonde debuut van Viet Thanh Nguyen (1971), een vervolg. In Vietnamees in Parijs voert de Amerikaanse auteur (met Vietnamese roots) opnieuw het fascinerende hoofdpersonage uit zijn eerste roman op. Uit het Engels...

Reacties op: Vietnamees in Parijs