Vijf vriendjes

'Vijf vriendjes' is het nieuwste prentenboek van Quentin Blake, de illustrator die bekend staat om zijn illustraties bij de boeken van Roald Dahl.

Ankie, Ollie, Simona, Mario en Erik zijn vijf fantastische vriendjes, en ze kunnen allemaal iets heel bijzonders. Tijdens een dagje uit slaat het noodlot toe ... Alleen als ze samenwerken, en hun individuele krachten combineren, kunnen de vijf vriendjes zichzelf redden.
De vrolijke illustraties van Quentin Blake geven dit spannende verhaal vaart en kleur. 'Vijf vriendjes' bevat een subtiele, maar sterke boodschap: de wereld wordt mooier als we ons richten op wat we wel kunnen, en niet op wat we niet kunnen.

In een interview met de BBC bij de presentatie van zijn boek, pleitte Blake voor meer 'bijzondere kinderen' in jeugdliteratuur. 'Die zijn er gewoon niet,' zei hij toen. Blake wil daar iets aan doen. 'Vijf vriendjes' werd het eerste prentenboek waarin lichamelijk en geestelijk beperkte kinderen nu eens niet aan de zijlijn staan, maar juist de heldenrol vertolken. Blake noemt het kinderen met 'speciale krachten' - en uiteindelijk bundelen ze die speciale krachten om een ramp te voorkomen ...

'Vijf vriendjes' bevat een subtiele, maar sterke boodschap: de wereld wordt mooier als we ons richten op wat we wel kunnen, en niet op wat we niet kunnen. De vrolijke illustraties van Quentin Blake geven dit spannende verhaal vaart en kleur. Een prachtig boek voor zowel kinderen als hun ouders!

Is Vijf vriendjes het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Vijf vriendjes