Vin

Vin

Rank 458 Gelezen 2 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 7 Favoriet 0 Recensies 1
Literatuur & Romans Artikelen 1 Spots 1   Topics 0
Lore heeft het als beginnende leerkracht niet makkelijk op het Vrij Instituut voor Nijverheid. Haar onzekerheid groeit naarmate het echte contact met haar leerlingen uitblijft. Als het archief van het V.I.N. moet worden leeggemaakt, krijgt Lore de opdracht om belangrijke papieren te redden van de vernietiging. Het is niet eenvoudig om haar aandacht bij al die dozen te houden. Conciërge Sergei heeft maar weinig vertrouwen in Lores speurwerk. Hopelijk houdt ze het vol, want die documenten kunnen zijn zorgen de wereld uit helpen. Ze betekenen voor hem de enige weg naar zijn geliefde Anna. En dat terwijl hij juist altijd heeft gedacht dat paperassen hem ooit de das zouden omdoen.

Vin gaat over de universele zoektocht naar evenwicht en waardering op de werkvloer. Tegelijk is het een liefdesverhaal over het ombuigen van obstakels tot een nieuw begin.

Ruth Lasters (1979) schrijft proza, poëzie en opiniestukken over de complexiteit en de schoonheid van haar job als leerkracht in het middelbaar onderwijs. Ze staat inmiddels bijna twintig jaar voor de klas en werkte ook als gelijkekansencoördinator. Voor haar roman Poolijs ontving ze de Debuutprijs. Haar dichtbundel Lichtmeters werd genomineerd voor de VSB-poëzieprijs en bekroond met de Herman de Coninckprijs.
Uitgeverij Polis
28 augustus 2019

1 keer bewerkt, laatste bewerking door Greet Braem
? Bestel dit boek bij Libris.nl Bestel het boek vanaf € 22,50 Bestel het e-book € 14,99

Door lezers

Met mijn neus in de boeken / Wat las ik deze maand? 09/2019
30 september 2019 70 reacties
  Meer artikelen

Hebban recensie

Greet Braem Hebban Recensent

Op zoek naar erkenning en liefde

door Greet Braem op 04-10-2019

Ruth Lasters (1979) is Vlaamse en leerkracht in het middelbaar onderwijs. Voor haar romans, poëzie en opiniestukken haalt ze inspiratie uit haar job, ze wil de complexiteit en tegelijkertijd de schoonheid van lesgeven in de verf zetten. Voor haar roman Poolijs ontving ze de Debuutprijs en de dichtbundel Lichtmeters werd bekroond met de Herman de Coninckprijs. VIN is Lasters vierde roman.

Wie...