Vinylpraat

Gelezen 1 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 3 Favoriet 0 Recensies 0
Kunnen vinylplaten levens redden? Wellicht niet, maar rock-’n-roll bezorgt in de jaren zeventig Wouter Bulckaert wel een ontsnappingsroute uit het Vlaamse platteland. In Vinylpraat maakt hij aan de hand van 22 grensverleggende langspeelplaten uit zijn eerste 22 levensjaren het testament op van zijn jeugd. Hij vertelt verhalen rond die albums, gaat op zoek naar waarom die elpees zijn smaak hebben bepaald en laat je met frisse oren luisteren naar klassiekers als Abbey Road, What’s Going On of Sign o’ the Times. Vinylpraat is tegelijk een warme invitatie om ook zelf die intense luisterervaring aan 33? toeren per minuut te (her)ontdekken. Dat ritueel waarbij je de plaat op de pickup legt, de naald voorzichtig laat zakken op kant A, en de muziek met je ogen dicht savoureert. Waarna je de plaat omdraait, kant B opzet, en nog eens bidt dat de naald niet overspringt. +

Geschiedenis & Politiek
Geschiedenis algemeen