Vleugels met een pleister

Wanneer is jezelf zijn goed genoeg voor de wereld om je heen? Wanneer en hoe moet je jouw aangeleerde overtuigingen en conditioneringen laten varen als het niet meer past? Is de persoon die jij in de basis bentgecreëerd door jouw omgeving of durf én mag je van jongs af aan jouw eigen “ik” laten zien?Het verhaal van Maaike Peters neemt je mee vanaf haar kleutertijd tot de volwassen vrouw die ze nu is. Door hetjarenlange aanpassen, camoufleren en imiteren om zich van jong meisje tot uiteindelijk (alleenstaande) vrouw,moeder, geliefde en werkneemster zo goed en succesvol mogelijk staande te houden in een overvragende maatschappij, krijgt ze keer op keer gezondheidsklachten. Burn-outs en depressies volgen elkaar in rap tempo op. Ze krijgt epileptische aanvallen, maar klopt de diagnose epilepsie wel?Vleugels met een pleister is een voor vele mensen herkenbaar en vlotgeschreven boek over de meest uiteenlopende onderwerpen (relaties, moederschap, trauma, EMDR en autisme) en de diversiteit aan ervaringen in de gezondheidszorg.

Recensies (8)

Meer recensies

Is Vleugels met een pleister het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Vleugels met een pleister