Vogelvrij verklaard

Rank 1690 Gelezen 1 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 0 Favoriet 0 Recensies 1
Young adult   Topics 0
Het is meer geluk dan wijsheid als de Kid van Arizona de aanslag overleeft, die uit een hnderlaag op hem wordt gepleegd. Even later wordt er in Green Forest opnieuw op de jeugdige Patrick Nolan geschoten.
De sluipmoordenaar komt er deze keer niet zonder kleerscheuren af! Integendeel, hij wordt aangeschoten en raakt op zijn vlucht zijn geweer, een Sharps kwijt.
Wat is er aan de hand en waarom tracht de gunfighter en premiejager, Buck Darby, de Kid dood of levend in handen te krijgen?

Het blijkt, dat de Kid in Desert Town vogelvrij is verklaard en dat er op zijn hoofd een premie staat van vijfentwintig honderd dollar.

Alles wijst erop, dat de gevaarlijke misdadiger, Joe Cheyenne, de hand in deze zaak heeft, maar hoe of wat dan ook, de Kid is "vogelvrij" verklaard en dat betekent voor hem... levensgevaar...
Young adult
De Kid van Arizona (3)
Uitgeverij Kluitman Alkmaar B.V.
9789020613261

Recensies

Spannend jongensboek in de klassieke westernstijl.

door: Tommy Verhaegen 1 like
Ranches, paarden, cowboys, vee, revolvers. Maar geen saloons of meisjes van lichte zeden gezien het doelpubliek. Er zijn heel wat vuurgevechten maar meestal zonder dodelijke afloop, wat niet altijd erg geloofwaardig overkomt maar wat destijds gebruikelijk was. Twee vrienden moeten het opnemen tegen...