Volharden in de broosheid

Gelezen 1 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 0 Favoriet 1 Recensies 0
In deze barre tijden is niets nog wat het lijkt. Vele mensen voelen zich gedesoriënteerd en onzeker. Wat brengt de toekomst? In Volharden in de broosheid legt Bert Roebben getuigenis af van zijn eigen omgang met de dubbelzinnigheid van deze crisis: wat is het ‘nieuwe normaal’ waarop iedereen hoopt en willen we dat eigenlijk wel? Hij beschrijft in tien hoofdstukken de ambivalenties die hij zelf, tussen hoop en vrees, heeft ondervonden tijdens de periode van de lockdown. Hij ontwikkelt een spiritueel perspectief dat de feiten onder ogen ziet en tegelijk een nieuwe toekomst opent in de richting van een ‘Nieuw Kwetsbaar Wij’. Zo wil hij minstens de stomheid doorbreken die ons overvalt wanneer wij met onzekerheid geconfronteerd worden en de traditionele woorden ons geen soelaas meer bieden.

Bert Roebben is theoloog en doceert aan de universiteit van Bonn. Hij is gehuwd en vader van drie volwassen kinderen.

Halewijn
01 januari 2020

Reacties op: Volharden in de broosheid