Volkomen onnatuurlijk gedrag

Harm Edens vertelt zijn bijzondere verhaal over opgroeien op een plek die niet als thuis voelde

In de jaren zestig groeit Harm Edens op in een gezin met Groningse roots waarin hij vaak het gevoel heeft dat hij er niet bij hoort. Hij lacht om dingen waar niemand de humor van inziet, ziet dingen die niemand ziet en zegt dingen die niemand begrijpt. Totdat hij kennismaakt met Groot-Brittannië en zijn inwoners.

Aan de hand van een twintigtal bijzondere ontmoetingen probeert Harm te achterhalen waarom hij zich zo thuis voelt op de Britse eilanden. Harm neemt de lezer mee op reis van het zuidelijkste puntje van Ierland tot de meest westelijke eilanden van Schotland naar Sint Kilda. Hij laat ondertussen zijn gedachten de vrije loop, herbeleeft zijn eigen jeugd en deelt herinneringen, verhalen en momenten uit zijn leven. Het resultaat is een bijzonder, openhartig, humoristisch coming-of-ageverhaal over een jongen die zijn thuis aan de andere kant van de Noordzee vond.

Literaire non-fictie algemeen
Spectrum