Voor Yasmin

Rank 86 Gelezen 16 Aan het lezen 1 Wil ik lezen 43 Favoriet 2 Recensies 6
Young adult   Topics 0

Wanneer de enige bij wie je wilt zijn er niet meer is.

Op een zonnige middag in maart 2020 gebeurt het ondenkbare: Yasmin, de beste vriendin van Myrthe, overlijdt totaal onverwacht aan de gevolgen van een onbekend virus dat enkele maanden eerder uitbrak. De dood van haar beste vriendin komt als een enorme schok voor Myrthe, maar het echte besef van wat er gebeurd is, komt later pas. Is zij schuldig aan de dood van haar vriendin? Waarom mag zij verder leven en Yasmin niet? En wat heeft haar leven nog voor zin, nu Yasmin er niet meer is? Myrthe worstelt in haar eentje met deze vragen en sluit zich af voor de buitenwereld. De enige bij wie ze nu wil zijn, is er niet meer. In haar wanhoop besluit ze een brief te schrijven aan Yasmin. Al schrijvend doet ze een poging te verwerken wat er gebeurd is. En langzaamaan pakt ze haar leven weer op. Voor Yasmin.

Young Adult
Fictie 15+
Fictie 13-15 jaar
Unieboek | Het Spectrum
11 mei 2021
31 mei 2021

Minca (My Winged Books) Hebban Recensent

Een verhaal vol liefde en emotie

door: Minca (My Winged Books) 5 likes

Voor Yasmin is de tweede titel in de YA|XS reeks van uitgeverij Best of YA waarin toffe maar korte verhalen van Nederlandse auteurs centraal staan. Esther Walraven, auteur van onder andere Daan & Nadia (2016), snijdt onderwerpen als verlies, rouwverwerking en vriendschap aan.

Na een heerlijke...

Reacties op: Voor Yasmin