Waarom je voetafdruk groter is dan je schoenmaat

Waarom-boek in het thema van de Kinderboekenweek 2022

Heb je weleens een aap koekjes zien eten? Vast niet. Apen houden daar namelijk helemaal niet van. In dit boek lees je waarom. En ook waarom je poep goud waard is, waarom oceanen van levensbelang zijn en waarom we zelfs in ons regenachtige landje zuinig moeten zijn met water. Gezondheidswetenschapper Esther Walraven schreef in samenwerking met milieuwetenschapper Wilfried Ivens een nieuw populair-wetenschappelijk boek voor kinderen: in vijftig korte hoofdstukken komen op luchtige en humoristische wijze het milieu, de natuur en het klimaat aan bod. Waarom je voetafdruk groter is dan je schoenmaat. En andere weetjes over natuur, klimaat en milieu staat vol weetjes en tips waarmee kinderen meer leren over de bedreigingen van ons milieu en wat we daaraan kunnen doen. Een boek waarmee je vooral zin krijgt om zelf iets te doen voor onze leefomgeving!

Met heel veel geestige illustraties van Iris Boter. Voor alle nieuwsgierige kinderen van 8 jaar en ouder.

Recensies (3)

Meer recensies

Is Waarom je voetafdruk groter is dan je schoenmaat het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Waarom je voetafdruk groter is dan je schoenmaat