Voorbij de schaamte

Als ervaringsdeskundige op gebied van huiselijk geweld, kindermishandeling, aanranding en seksueel misbruik besloot ik op een dag te beginnen met herinneringen op te schrijven. Veel van deze ervaringen maakte ik mee voor mijn 20e. De schaamte over deze ervaringen zouden pas op mijn 39e een uitweg zoeken, kort nadat ik voor het eerst moeder werd. De oorsprong van dit boek ligt in een anoniem interview voor een online vrouwen platform. Ik deelde voor het eerst mijn verhaal met een onbekende.
Ondertussen ben ik een vrouw, moeder en ondernemer. Ik kijk terug om een intensief proces van overleven, vechten en vluchten, mijn overlevingsmechanisme. Ik koos er vaak voor professionele hulp in te schakelen om zo oude patronen om te buigen naar hedendaagse die veel beter passen bij een moderne onafhankelijke vrouw. Het is me gelukt het proces van intergenerationele overdracht stop te zetten. Ondertussen heb ik mijn grootste droom verwezenlijkt door in een veilig en liefdevol gezin te leven met mijn man en de kinderen. Alles is mogelijk als je het echt wilt. Het maakt niet uit vanaf waar je begint. Ik besef dat ik van ver kom maar nog veel veel verder kan komen dan waar ik nu sta.

Waargebeurde verhalen
Mijnbestseller.nl