Voorbij het uur van de schemering

Gedichten als schilderijtjes, impressies van, rustpunten in het drukke leven van alledag, komma's, punten, vraagtekens, uitroeptekens, die aanzetten tot ademen, voelen, nadenken.
Wie kent de behoefte niet om te reizen naar een eerlijke, menselijke, betere wereld, om te voelen waar het leven eigenlijk om draait?

Nele Vandenberghe (1956) studeerde af in de Germaanse filologie en de Pers- en Communicatiewetenschappen aan de KU Leuven.
Poëzie, de schoonheid van taal, is een belangrijk onderdeel in haar leven. Nieuwe en enkele van haar eerder gepubliceerde gedichten heeft ze nu thematisch gebundeld in twee verschillende boekjes: 'Dansende vingerpopjes' en 'Voorbij het uur van de schemering'. Een prachtig en origineel resultaat. Haar schrijfstijl is toegankelijk, beeldend en raak.
Er verschenen ook reeds drie romans van haar. Ze schildert en exposeert eveneens. Momenteel woont ze met haar man in Kortrijk (België).

Poëzie
Poezie
Brave New Books
10 maart 2021
10 maart 2021

Reacties op: Voorbij het uur van de schemering