Vredebreuk

Vredebreuk

Gelezen 1 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 1 Favoriet 0 Recensies 0
De bewoners van twee identieke villa’s maken elkaar sinds jaren het leven zuur. De huizen zijn moderne gedrochten, verstopt in een doodlopende straat, en worden bewoond door Jasper en Jantine aan de ene kant en Mark en Marcella aan de andere. Als valse penselen beschilderen ze elkaars huizen met eieren, verf en vooral haat. Ooit begon het klein: een auto die in de weg stond, pizza’s die werden bezorgd maar niet waren besteld en nachtelijk vuurwerk zonder feestje. De haat is gegroeid, tot boven het hoofd en tot achter het raam.

Jasper wordt wakker en overziet de laatste actie van Mark en Marcella. Twee foto’s prijken achter het grote raam aan de overkant. Foto’s van Jasper en Jantine: naakt, in een seksclub en niets verhullend. Mark en Marcella zijn sinds die ochtend op een cruise. Dus het is aan Jasper en Jantine om de foto’s weg te halen, voordat ze bezoek krijgen. Dat weghalen is geen eenvoudige klus. Zeker niet als er ondertussen een dode valt.
18.02 publishing
21 november 2019